Thursday, July 9, 2009

kisah sedih saya

minggu lepas, telefon tangan saya sudah menunjukkan ciri-ciri hendak mampus. bateri tidak boleh dicas. setelah dibelek dan ditelek, bateri tiada masalah, yang mempunyai masalah ialah telefon tangan itu sendiri. saya sedih :(

hari ini, saya lagi sedih kerana telefon tangan encik suami telah tercicir dikala beliau masuk hutan FRIM. sob sob. ini bermakna, bulan ini wajib membeli dua telefon tangan.

sedih bukan kisah saya? dengan ini saya secara rasminya telah menubuhkan tabung bantuan telefon tangan NIK. kerjasama dari kalian amat saya hargai

saya yang lagi bersedih,
NIK.

10 comments:

  1. Agak tragis kisah Nicky,rasa ingin membantu sungguh menebal.

    setakat seringgit dua ringgit tu mampulah utk dihulurkan...cukup ke?ahha

    ReplyDelete
  2. sikit sikit lama lama jadi bukit

    ReplyDelete
  3. memangla sikit sikit lama lama jadi bukit...tapi dia kata bulan ini la charlie...
    nak kumpul seringgit hari2 belum tentu cukup utk 2 fon...kalau setakat fon yg boleh buat letak air pergi sekolah,mampulah beli.

    ReplyDelete
  4. sila hubungi saya di talian 999 selepas ini

    masih sedih lagi,
    NIK

    ReplyDelete
  5. yalah,. you bagi dia RM2 setiap hari mulai dari sekaraaaang....including sun & sat aso. dapat RM46 hujung bulan. So Mus & Rashid pun join in dapatlah RM150 something. I'll add RM10, indie RM10, Deeps RM10, Mel RM10, Elmira RM100 (sebab dia dah nak belah).... okla

    ReplyDelete
  6. saya setuju.

    yang sudah hendak senyum sedikit,
    NIK

    ReplyDelete
  7. Wah...sungguh efficient pengiraan kamu Charlie...
    Hmmm...buleh dipertimbangkan...
    tapi kenapa diakhir cerita, kamu semua contribute 10 ringgit sahaja?sedangkan saya setiap hari...adakah ini dipanggil Sharia Compliant?tidak kan?

    ReplyDelete
  8. seseunguh tangan yang memberi itu lebih baik dari yang menerima

    yang kembali bersedih,
    NIK

    ReplyDelete
  9. Jangan bersedih kembali Nik...
    Ade satu jalan penyelesaian hebat saya nak unjurkan...Charlie kan ade tabung tinggi kat meja dia tuh...dari situ dah dapat cover mana yg termampu..selebihnya baru kami menghulurkan bantuan kemanusiaan.Amacam?

    ReplyDelete
  10. Jarr, apa lak tak Shariah compliant... manade interest. OK lagi la tu :P

    eh eh pandai je. i nak ciao so kene kasi RM100? jentik telinga charlie ni kang.

    ReplyDelete

komen ja. jarr xkan delete punya. ada aku kesah? cak cak